Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
Tieto všeobecné obchodné podmienky („Podmienky„) upravujú práva a povinnosti Vás, ako kupujúcich a Nás ako predávajúceho v rámci zmluvných vzťahov uzavretých prostredníctvom E-shopu na webových stránkach www.straka.sk
Všetky informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov sú obsiahnuté v zásadách spracúvania osobných údajov.
Predávajúci:
Ing. Lucia Labaš - Straka
Koválov 203
906 03 Koválov
Slovensko
IČO: 56 230 150
Zapísaná Okresný úrad Senica, Číslo živnostenského registra: 240-32781
(ďalej len “Prevádzkovateľ internetového obchodu” / “Predávajúci‘‘)
Kupujúci:
Subjekt, ktorého objednávka bola odoslaná v zmysle VOP
(ďalej len “Kupujúci”)
(ďalej spolu tiež “ Zmluvné strany”)
1. Základné ustanovenia
VOP upravujú práva a povinnosti Zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorej predmetom je predaj a kúpa tovaru prostredníctvom internetovej stránky elektronického obchodu Predávajúceho (webové sídlo Predávajúceho).
Zaslaním objednávky Kupujúci vyjadruje akceptáciu VOP v celom rozsahu.
2. Objednávanie a nákup tovaru
Tovar je možné objednať prostredníctvom internetového obchodu Prevádzkovateľa internetového obchodu po vyplnení registračného formulára a odoslaní objednávky, t.j. návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy na každý tovar, pri ktorom je vyznačená možnosť jeho objednania. Prehliadanie internetového obchodu Prevádzkovateľa internetového obchodu potenciálnym Kupujúcim, ktoré je možné využiť na účely uzavretia zmluvy (objednávky tovaru), je bezodplatné.
Každý z ponúkaných tovarov obsahuje okrem opisu tovaru (hlavné vlastnosti tovaru) aj lehotu, počas ktorej je Predávajúci viazaný svojou ponukou vrátane ceny.
Nákup prostredníctvom internetového obchodu môžu uskutočňovať všetky subjekty bez obmedzenia v súlade s VOP.
Kúpna zmluva je uzavretá akceptáciou návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy (predmetom návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného Kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v predmetnej objednávke) – objednávky Kupujúceho Predávajúcim. Predávajúci potvrdí Kupujúcemu doručenie objednávky elektronickou formou na adresu uvedenú Kupujúcim v objednávke. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom berie na vedomie a potvrdzuje, že všetky predzmluvné informácie týkajúce sa reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok mu boli sprístupnené prostredníctvom VOP, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy Predávajúceho s Kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom, a boli mu pred uzavretím kúpnej zmluvy sprístupnené prostredníctvom internetového obchodu Prevádzkovateľa internetového obchodu.
Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy v prípade, ak by nemal k dispozícii tovar požadovaný Kupujúcim. Kupujúci bude o takomto stave informovaný elektronicky alebo telefonicky.
Všetky ceny v rámci internetového obchodu sú uvedené vrátane DPH v súlade s legislatívou. Prípadný rozdiel súčtu jednotkových cien s daňou a celkovou fakturovanou cenou s daňou je spôsobený zaokrúhlením.
V prípade ak Kupujúci objednáva viac kusov tovaru ako má Predávajúci reálne k dispozícii na sklade, systém umožní vytvoriť objednávku, avšak Predávajúci bude Kupujúceho následne e-mailom alebo telefonicky informovať o dostupnosti a aktuálnej cene žiadaného tovaru. Kupujúcemu je poskytnutá zo strany Predávajúceho možnosť okamžitého doručenia tovaru, ktorým Predávajúci reálne disponuje, alebo možnosť čakať na kompletizáciu množstva požadovaného tovaru.
V prípade, kedy dôjde k uzavretiu Zmluvy, Vám vzniká záväzok na zaplatenie Celkovej ceny.
V niektorých prípadoch umožňujeme na nákup tovaru využiť zľavu. Pre poskytnutie zľavy je potrebné, aby ste v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o tejto zľave do vopred určeného poľa. Ak tak urobíte, bude Vám tovar poskytnutý so zľavou.
Kupujúci vyhlasuje, že je zoznámený so skutočnosťou, že odtiene farieb na fotografiách ponúkaného tovaru, sa nemusia vzhľadom na nasvietenie alebo uhol fotografie plne zhodovať s obrázkami v internetovom obchode alebo na sociálnych sieťach.
Dodávaný tovar sa môže dodávať pod iným názvom, než je uvedené v internetovom obchode (napr. z dôvodu zmeny názvu) s tým, že kvalita, popis, vlastnosti i vzhľad tovaru korešponduje s ponukou uvedenou v internetovom obchode, iba sa líši názov tovaru.
Predávajúci upozorňuje, že vzhľadom na personálne a technické možnosti predávajúceho, nemusí byť tovar umiestnený či už v internetom obchode alebo na sociálnych sieťach vždy dostupný, a to napr. z dôvodu jeho vypredania. O tejto skutočnosti však bude kupujúci bez zbytočného odkladu informovaný, ak nebude táto skutočnosť uvedená priamo pri ponuke tovaru.
3. Cenové a platobné podmienky, výhrada vlastnického práva
Cena je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a v Zmluve. V prípade rozporu medzi Cenou uvedenou pri Tovare v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky sa uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v Zmluve.
V rámci návrhu Objednávky je tiež uvedená Cena za dopravu, prípadne podmienky, kedy je doprava zadarmo.
Platbu celkovej ceny od Vás budeme požadovať po uzavretí Zmluvy a pred odovzdaním Tovaru. Úhradu Celkovej ceny môžete vykonať :
- Bankovým prevodom. Informácie pre vykonanie platby Vám zašleme v rámci potvrdenia Objednávky. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena splatná do 5 dní od prijatia Objednávky, v inom prípade bude Objednávka zrušená.
- Kartou online. V takom prípade prebieha platba cez platobnú bránu.
Faktúra bude vystavená v elektronickej podobe po uhradení Celkovej ceny.
Vlastnícke právo k Tovaru na Vás prechádza až potom, čo zaplatíte Celkovú cenu a Tovar prevezmete. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena zaplatená pripísaním na Náš účet, v ostatných prípadoch je zaplatená v okamihu uskutočnenia platby.
4,Doručenie tovaru, prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia predmetu kúpy
Tovar Vám bude doručený spôsobom podľa Vašej voľby, pričom môžete vyberať z:
- Osobný odber na výdajných miestach spoločnosti Packeta;
- Doručenie prostredníctvom dopravných spoločností: Slovenská pošta, Packeta.
Tovar je možné doručiť v rámci Slovenskej republiky a Českej republiky.
Tovar sme povinní doručiť bezodkladne, najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa uzavretia Zmluvy. Pri plnení Zmluvy môžu nastať také skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín doručenia Vami objednaného Tovaru. O zmene termínu doručenia a o novom predpokladanom termíne doručenia objednaného Tovaru Vás budeme e-mailom bezodkladne informovať, pričom Vaše právo odstúpiť od Zmluvy týmto nie je dotknuté. Súčasťou Nášho oznámenia o novom termíne doručenia Tovaru je aj Naša žiadosť adresovaná Vám na vyjadrenie, či trváte na dodaní Vami objednaného Tovaru v novom termíne.
Ak objednaný tovar nie je k dispozícii skladom, oznámi Predávajúci Kupujúcemu prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky termín dodania a spôsob doručenia.
Tovar je v zmysle objednávky Kupujúceho pri preprave bezpečne zabalený a prelepený páskou. Pri preberaní tovaru Predávajúci odporúča skontrolovať nepoškodenosť obalu a samotného tovaru. V prípade akéhokoľvek poškodenia má Kupujúci na odporúčanie Predávajúceho spísať s pracovníkom kuriérskej služby Protokol o škode, a ak to Kupujúci uzná za vhodné, Predávajúci mu odporúča tovar nepreberať.
Ak Kupujúci neprevezme tovar, ktorý mu Predávajúci riadne doručuje prostredníctvom kuriéra, tovar bude vrátený Predávajúcemu. Po vrátení tovaru Predávajúcemu uzavretá kúpna zmluva automaticky zanikne a Predávajúci nie je ďalej povinný vybavovať objednávku Kupujúceho. Nárok Predávajúceho na náhradu škody tým nie je dotknutý, v sume skutočných nákladov na pokus o doručenie Tovaru, prípadne ďalšieho nároku na náhradu škody, ak vznikne.
Nebezpečie škody na Tovare na Vás prechádza v okamihu, keď ho prevezmete. V prípade, keď Tovar neprevezmete, s výnimkou prípadov podľa čl. 3 týchto Podmienok, prechádza na Vás nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru v okamihu, kedy ste mali možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na Vašej strane k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru pre Vás znamená, že od tohto okamihu nesiete všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.
5. Predávajúci sa zaväzuje
Dodať v dohodnutej lehote a cene správny druh a množstvo tovaru na základe objednávky Kupujúceho s adekvátnym zabalením tovaru.
6. Kupujúci sa zaväzuje
Prevziať zakúpený, resp. objednaný tovar s povinnosťou zaplatiť cenu tovaru. V prípade neprevzatia berie Kupujúci na vedomie, že si Predávajúci môže vymáhať náklady spojené s neúspešnou dodávkou.
7. Predávajúci nenesie zodpovednosť
Predávajúci nenesie zodpovednosť za prekážky dodania tovaru, ktoré vzniknú zavinením vyššej moci (vojna, štrajk, prírodná katastrofa a pod.).
8. Práva zo zodpovednosti za vady
Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až zaplatením celej kúpnej ceny za tovar. Nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia predmetu kúpy, včítane úžitkov, prechádza na Kupujúceho v čase keď Kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená Kupujúcim prevezme tovar od Predávajúceho alebo od jeho zástupcu povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí v čase, keď Predávajúci umožní Kupujúcemu nakladať s tovarom a Kupujúci tovar neprevezme.
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Predávajúci zodpovedá za vady v zmysle platných právnych predpisov Slovenskej republiky.
Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí Kupujúcim. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá Predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka). Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Pri veciach, ktoré sú určené na to, aby sa užívali po dlhšiu dobu, ustanovujú osobitné predpisy záručnú dobu dlhšiu ako 24 mesiacov. Doba trvanlivosti je pri tovare potravinárskeho charakteru uvedená priamo na jeho obale. Záruku poskytujeme iba v prípade dodržania skladovacích podmienok uvedených na obale tovaru. Predávajúci môže odmietnuť reklamáciu, ak reklamovaná chyba tovaru môže byť spôsobená nesprávnym skladovaním u Kupujúceho.
Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Práva zo zodpovednosti za vady pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, musia sa uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe; inak práva zaniknú.
Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u Predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená.
Reklamácie musia byť uplatňované písomnou formou e-mailom na adresu: budstraka@gmail.com
Reklamácia sa vzťahuje len na preukázateľné výrobné chyby spôsobené výrobcom, ktoré boli zistené ihneď po dodávke tovaru, alebo počas jeho používania.
Reklamácia sa nevzťahuje na chyby spôsobené užívateľom počas bežného používania tovaru.
Kupujúci má právo podať sťažnosť alebo iný podnet na adresu Predávajúceho. Sťažnosť alebo iný podnet je možné uplatňovať písomnou formou na adrese sídla Predávajúceho alebo e-mailom na adrese: budstraka@gmail.com
9. Odstúpenie od zmluvy
Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, ak včas a riadne splnil informačné povinnosti v zmysle zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
- tovary objednané Kupujúcim, v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
- na základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru.
Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Právo Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľ na odstúpenie od zmluvy je možné realizovať v písomnej forme zaslanej na adresu sídla Predávajúceho alebo e-mailom na adresu: budstraka@gmail.com. Predávajúci zároveň poskytuje Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa PRÍLOHY č. I, ktorá je neoddeliteľnou súčasťou VOP, v spojitosti s PRÍLOHOU č. II – Poučenie o uplatnení práva Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorá je neoddeliteľnou súčasťou VOP. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
Pri odstúpení od zmluvy berie Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom na vedomie, že znáša náklady na vrátenie tovaru ako aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru.
Ak Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom odstúpil. Od kupujúceho nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb nasledovne:
- Predávajúci nie je povinný uhradiť Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ dodatočné náklady, ak si Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim.
- Pri odstúpení od zmluvy znáša Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru.
Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla Predávajúceho alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru na vlastné náklady. Lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, a to rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom pri svojej platbe. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ má právo dohodnúť sa s Predávajúcim na inom spôsobe platby, pričom Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ nebudú účtované ďalšie poplatky. Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu.
Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru.
Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ zodpovedá za zníženie kvality hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebné na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je najmä:
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
- predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia, alebo z hygienických dôvodov, a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
Ustanovenia o Odstúpení od zmluvy týchto VOP výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom v zmysle zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
10. Vrátenie tovaru
Tovar je možné vrátiť v prípade ak bol dodaný iný druh tovaru a alebo v inom množstve ako si Kupujúci objednal. Vo vyššie uvedenom prípade Predávajúci dodá Kupujúcemu chýbajúci tovar v príslušnom množstve alebo zamení chybne dodaný tovar v náhradnom termíne, prípadne môže Kupujúci na základe dohody požadovať od Predávajúceho vrátenie uhradenej ceny za nedodaný tovar v príslušnej kvalite a kvantite.
Tovar sa vracia nepoužitý, nepoškodený, v pôvodnom obale spolu s dodacím listom a označením, že ide o vrátenie tovaru na adresu Koválov 203, 906 03 Koválov. Kupujúci vracia tovar Predávajúcemu na vlastné náklady. Výnimku tvoria potravinárske výrobky v zmysle § 2 písm. a) zákona č. 152/1995 Z. z. o potravinách v znení neskorších predpisov a Prílohy č. 1 k zákonu č. 152/1995 Z. z. o potravinách v znení neskorších predpisov, ktoré nie je možné po zakúpení vrátiť, nakoľko sa jedná o predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, keďže jeho ochranný obal bol po dodaní porušený. Tovar sa odporúča poistiť. Kupujúci týmto berie na vedomie, že Predávajúci nepreberá zásielky na dobierku.
11. Alternatívne riešenie sporov
Reklamačné konanie sa riadi reklamačným poriadkom predávajúceho. Znenie reklamačného poriadku je dostupné v týchto obchodných podmienkach internetového obchodu.
Ak nie je spotrebiteľ spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má právo obrátiť sa s námietkou na predávajúceho so žiadosťou o nápravu e-mailom na adresu budstraka@gmail.com . Pokiaľ predávajúci posúdi túto námietku spotrebiteľa zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ARS“). Subjektmi ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona o ARS, ktorých zoznam vedie príslušný štátny orgán (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1). Návrh môže byť podaný spotrebiteľom podľa § 12 zákona o ARS.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm.
Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 €. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 € s DPH.
12. Záverečné ustanovenia
Podľa zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov je všeobecným orgánom trhového dozoru vo veciach ochrany spotrebiteľa na vnútornom trhu Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P. O. Box 5, 820 07 Bratislava 27, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa a právny odbor.
VOP a právny poriadok Slovenskej republiky sa vzťahujú na všetky kúpne zmluvy, uzavreté prostredníctvom internetovej stránky Prevádzkovateľa internetového obchodu a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim.
Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu VOP.
Povinnosť písomného oznámenia zmien VOP je splnená ich umiestnením na internetovej stránke Prevádzkovateľa internetového obchodu a ich zverejnením sa stávajú platné a účinné.
Prednosť pred VOP majú zákonné ustanovenia, od ktorých sa nemožno odchýliť dohodou Zmluvných strán a dojednania uvedené v prípadnej písomnej zmluve medzi Predávajúcim a Kupujúcim (ak je takáto zmluva uzavretá). V prípade rozporu medzi VOP a zákonnými ustanoveniami, od ktorých sa možno odchýliť dohodou zmluvných strán, majú prednosť VOP.
Na vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia právnych predpisov Slovenskej republiky, najmä zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákon č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákon č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.